بازدید 8394
۲

فهرست جبهه‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی دارای پروانه فعالیت منتشر شد/شرط وزارت کشور برای  انتشار فهرست‌های انتخاباتی

در ماده ۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است صرفا احزاب و جبهه ها می توانند پس از تایید صلاحیت داوطلبان، فهرست انتخاباتی خود را به صورت مجزا برای حوزه های انتخابیه دارای بیش از یک کرسی و تا سقف کرسی های آن حوزه انتخابیه تنظیم و حسب مورد به ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری ها اعلام کنند.
کد خبر: ۱۲۲۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷ 20 February 2024

تابناک _ فهرست جبهه ها، احزاب و گروههای سیاسی دارای پروانه فعالیت معتبر که طبق زمان مندرج در اساسنامه و نصاب قانونی اقدام به برگزاری مجامع عمومی و تشکیل ارکان حزب کرده‌اند در راستای اجرای ماده ۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد.در  این فهرست، ۷۴ حزب ملی، ۳۱ حزب استانی به همراه ۲۱ جبهه و ائتلاف سیاسی قرار گرفته است.

در ماده ۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است صرفا احزاب و جبهه ها می توانند پس از تایید صلاحیت داوطلبان، فهرست انتخاباتی خود را به صورت مجزا برای حوزه های انتخابیه دارای بیش از یک کرسی و تا سقف کرسی های آن حوزه انتخابیه تنظیم و حسب مورد به ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری ها اعلام کنند. این امر مانع از حمایت های احزاب و جبهه ها از نامزدها در حوزه های انتخابیه تک کرسی نخواهد بود.

شرط وزارت کشور برای  انتشار فهرست‌های انتخاباتی

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: طبق تبصره ۴ ماده ۸ قانون انتخابات، احزاب و جبهه‌های استانی باید در سطح استان مربوطه فهرست‌شان را اعلام کنند.

عبدالله مرادی مدیرکل سیاسی وزارت کشور، درباره شیوه انتشار فهرست‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و هماهنگی آن با وزارت کشور، بیان کرد: طبق ماده ۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، بعد از اعلام صلاحیت‌ها امکان طرح فهرست‌های انتخاباتی برای هر حوزه انتخابیه از جمله حوزه‌های یک‌کرسی و چندکرسی وجود دارد.

وی در گفتگو با تسنیم افزود: فهرست‌ها باید به وزارت کشور اعلام شود و نکته مهم اینکه طبق تبصره ۲ ماده ۸ قانون انتخابات مجلس، باید موافقت کتبی نامزدهایی که می‌خواهند در آن فهرست باشند نیز به وزارت کشور داده شود.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: خود فهرست نیز باید با امضای بالاترین مقام یک جبهه و یا حزب به وزارت کشور به‌صورت رسمی معرفی شود.

مرادی هم‌چنین اضافه کرد: طبق تبصره ۴ ماده ۸ قانون انتخابات، احزاب و جبهه‌های استانی باید در سطح استان مربوطه فهرست‌شان را اعلام کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که "تاکنون چند فهرست به وزارت کشور ارسال شده است؟"، عنوان کرد: فهرست‌ها در حال دریافت است که روز آغاز تبلیغات، رسماً فعال شوند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود.

فهرست جبهه‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی دارای پروانه فعالیت منتشر شد

 

 

فهرست جبهه‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی دارای پروانه فعالیت منتشر شد

 

فهرست جبهه‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی دارای پروانه فعالیت منتشر شد

 

فهرست جبهه‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی دارای پروانه فعالیت منتشر شد

 

فهرست جبهه‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی دارای پروانه فعالیت منتشر شد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
ایران چه کشور آزادی است این تعداد احزاب در ایران البته بر روی کاغذ از کل احزاب دنیا بیشتر است
فقط .....
همشون یه اسلامی به خوشون چسبوندن
اینم از وضع معیشت مردم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست